Képes és videós segítség tanulóinknak
Szolnok vasútállomás: amíg ez a tábla ott van fordulj jobbra!
Hol számíts jobb kéz szabályra a gyakorlatban
Hol számíts jobb kéz szabályra a gyakorlatban
Telezöld! Ha e tábla után balra mész VIGYÁZZ MERT SZEMBŐL IS JÖHETNEK!
Oda ne menj be!
Keress más utat!
Szolnok Várkonyi tér
Forgalmi vizsgán sikertelenséget okozó hibák:
Elindulás előtti ellenőrzést nem képes elvégezni.
1. Rendszám: (van-e rajta,tiszta)
2.Gumiabroncs: (1,6 mm mintamélység megvan, fizikai sérülés mentes, nem lapos)
3.Kormány: (nyitott ajtó mellett állva, kormányon húzol egyet-egyet közben a bal első kereket nézed, ha nem ad rendellenes hangot jó. Holtjáték max: 2-4 cm.)
4.Világítás: add rá a gyújtást! aztán –helyzetjelző (elöl fehér, hátul piros)
– tompított (hátul ne keresd!)
– távolsági fényszóró (ezt se!)
– irány jelzők majd a féklámpák utóbbihoz segítség kell!
5.Fékek:-lábfék megszilárdul a pedálút 1/3-nál jó.
– kézifék: 3-9 kattanás között jó.
A vizsga egy fékpróbával kell, hogy folytatódjon! Ez azt jelenti ,hogy elindulsz és megállsz! ha az utóbbi sikerült mondd hogy a féked jó!
Ha ezt elfelejted bizony meg is bukhatsz a nélkül hogy kimentél volna a kapun.
Menjünk tovább a súlyos hibákra:
- Irányjelzés vagy körültekintés nélkül irányváltoztatás
- Figyelmed a technikai kezelés elvonja a forgalomtól (pl. váltót nézi, nem tud ablakot törölni, utasteret hűteni, fűteni, ablakot le-fel tekerni stb.)
- Sebességváltások közben elrántja a kormányt, vagy haladási iránytól hagyja eltérni a járművet
- Kis követési távolságot tart
- Egyenrangú kereszteződésben fékkészenlét hiánya
- Durva fékezéssel áll meg a gyalogosok előtt
- Gyorshajtást követ el, vagy relatív gyorshajtást (pl.: szűk helyen 20km/h-val)
- Padkára, járdára fut. Akár egy kerékkel is!
- Indokolatlanul vagy szabálytalanul igénybe veszi a menetirány szerinti bal oldalt
- Útkereszteződésben nem követi a forgalmi sávot
- Megtévesztő jelzést ad
- “Nénós” (megkülönböztető jelzést használó) autókra nem megfelelően reagál vagy nem észleli
- Rendszeresen durván fékez, képtelen egyenletes lassításra, fékerőt nem érzékeli
- Fék kuplung pedálok kezelésének rendjét nem érti (főleg nagyobb tempónál: előbb fékezni kell és mielőtt a motor rángatni kezdene a kuplungot is be kell nyomni!)
- Nem biztonságosan kanyarodik: indokolatlanul benyomja a kuplungot. (Ha felengedjük, a motorfék finoman lassítja a kocsit, sőt így gázt is adhatunk ha úgy adódna.)
- Közlekedési szabályt sért.
EZEK TALÁN A LEGFONTOSABBAK! Ilyen hibából nem véthetünk!
NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG – TANTERVI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK
A „B” kategóriás járművezető-képző tanfolyamok számára