Képes és videós segítség tanulóinknak



Szolnok vasútállomás: amíg ez a tábla ott van fordulj jobbra!

 

 


Hol számíts jobb kéz szabályra a gyakorlatban

Hol számíts jobb kéz szabályra a gyakorlatban


Telezöld! Ha e tábla után balra mész VIGYÁZZ MERT SZEMBŐL IS JÖHETNEK!

Oda ne menj be!
Keress más utat!


Szolnok Várkonyi tér


Forgalmi vizsgán sikertelenséget okozó hibák:

Elindulás előtti ellenőrzést nem képes elvégezni.

1. Rendszám: (van-e rajta,tiszta)

2.Gumiabroncs:  (1,6 mm mintamélység megvan, fizikai sérülés mentes, nem lapos)

3.Kormány: (nyitott ajtó mellett állva, kormányon húzol egyet-egyet közben a bal első kereket nézed, ha nem ad rendellenes hangot jó. Holtjáték max: 2-4 cm.)

4.Világítás: add rá a gyújtást! aztán –helyzetjelző (elöl fehér,  hátul piros)

– tompított (hátul ne keresd!)

– távolsági fényszóró (ezt se!)

– irány jelzők majd a féklámpák utóbbihoz segítség kell!

5.Fékek:-lábfék megszilárdul a pedálút 1/3-nál jó.

– kézifék: 3-9 kattanás között jó.

A vizsga egy fékpróbával kell, hogy folytatódjon! Ez azt jelenti ,hogy elindulsz és megállsz! ha az utóbbi sikerült mondd hogy a féked jó!

Ha ezt elfelejted bizony meg is bukhatsz a nélkül hogy kimentél volna a kapun.

Menjünk tovább a súlyos hibákra:

  • Irányjelzés vagy körültekintés nélkül irányváltoztatás
  • Figyelmed a technikai kezelés elvonja a forgalomtól (pl. váltót nézi, nem tud ablakot törölni, utasteret hűteni, fűteni, ablakot le-fel tekerni stb.)
  • Sebességváltások közben elrántja a kormányt, vagy haladási iránytól hagyja eltérni a járművet
  • Kis követési távolságot tart
  • Egyenrangú kereszteződésben fékkészenlét hiánya
  • Durva fékezéssel áll meg a gyalogosok előtt
  • Gyorshajtást követ el, vagy relatív gyorshajtást (pl.: szűk helyen 20km/h-val)
  • Padkára, járdára fut. Akár egy kerékkel is!
  • Indokolatlanul vagy szabálytalanul igénybe veszi a menetirány szerinti bal oldalt
  • Útkereszteződésben nem követi a forgalmi sávot
  • Megtévesztő jelzést ad
  • “Nénós” (megkülönböztető jelzést használó) autókra nem megfelelően reagál vagy nem észleli
  • Rendszeresen durván fékez, képtelen egyenletes lassításra, fékerőt nem érzékeli
  • Fék kuplung pedálok kezelésének rendjét nem érti (főleg nagyobb tempónál: előbb fékezni kell és mielőtt a motor rángatni kezdene a kuplungot is be kell nyomni!)
  • Nem biztonságosan kanyarodik: indokolatlanul benyomja a kuplungot. (Ha felengedjük, a motorfék finoman lassítja a kocsit, sőt így gázt is adhatunk ha úgy adódna.)
  • Közlekedési szabályt sért.

EZEK TALÁN A LEGFONTOSABBAK!  Ilyen hibából nem véthetünk!


NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG – TANTERVI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK

A „B” kategóriás járművezető-képző tanfolyamok számára